Monday, April 5, 2010

1 tahun 9 bulan...


27 mac lepas genap lar batrisyia setahun 9 bulan...
still gi klinik lagi utk timbang dan amik ubat cacing. Disebabkan klinik takder stok kena lar aku gi beli kat farmasi..jenama zentel...sibbaik dia mau makan..manis agaknya..berat dia lak 12 kg...naik 300 gram dari 3 bulan lepas....dia dah smakin lasak tu yg tak brapa nak naik wpun cikgu dia ngadu yg dia suka makan...
ini budak tolak itu kayu ngan batu jer...yg lain sumer dia bedal...tp still tak makan daging, ayam dan ikan..tp dia dah mau makan telur dadar..tu pun kena cubit kecik2 dan sorok dalam nasik...suka tul makan mangga ngan epal ijau..dah brani masuk dalam dapur dan mengejakan aku nyer bakul kain kotor..ada skali tu, aku punya lar sibuk masak kat dapur, aku intai2 gak lar dia kejap2...jap gi aku prasan dia sibuk memunggah...rupa2nya abis segala mak nenek baju kain seluar kecik sumer dia bawak keruang tamu..buat main...aduyai...kena babab lar jawabnya...suara aku pun bak halilintar membelah bumi...dia leh sengih2 jer...huh...

Actually dia nak perhatian sebenarnya..dah dia main sensorang, kat dalam tu, seronok lar dia bila apa yg dia buat mendapat feedback dari aku...haruskah ku dapatkan teman buat dia skang...abang...sila jawab...hahaha..InsyaAllah taun depan mak ngan abah siapkan...

aaa....apa lagi ek...kalo kena marah ngan aku, dia gi ngadu melepet2 ngan abah dia..kalo dan gitu lar sebaliknya..kalo org yg tak brapa biasa ngan dia marah lak..mau melalak bersungguh2 dia...
jumaat lepas aku bawak lar dia gi pasar malam..abahnyer tgh tunggu cendawan goreng, aku bawak lar dia tgk area mainan ...tgk ikan menari, kete kuda gerak2 (yg display tu)..bila dia nak usik jer aku kata no..so dia tak usik lar..ada lar dalam 5 minit pastu..tetiba dia naik syeh..dia gagau nyer mainan yg ada kat situ..aku pun larang ler...dia punya mengamuk...aku pun dukung ler dia sambil pujuk2. dah lar time maghrib masa tuh..
sambil jalan2 aku pujuk2 dia...huh..tak mau dia terluka sungguh atinya..adalar 2 ke 3 org yg prihatin menegur...ala ciannyer nangis..naper nih..wah...makin kuat lak volume nya...aduyai...slalu dia tak macam tu....
aku pun baca lar apa2 yg patut..tak mau jugak..sambil jalan2 tu aku ternampak kucing bateri yg leh jalan angguk2 dan mengiau...baper ni dik..RM10.00...ha...amik ngko..10 engget..nah terus diam...nak kena rasuah dulu...
semalaman kat umah aku kedengaran bunyi kucing jer...sibbaik comel...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...