Wednesday, February 3, 2010

Basikal baru...

Kesian gak tengok si kecik ni kalo jupe basikal org lain..Sibuk jer dia nak naik..

Almaklumlah budak2 mana lar nak berkongsi..terkulat2 jer dia bila member jgn kan nak naik, usik pun tak boleh..

Atas rasa prihatin seorang ibu dan dasar kemanjaan seorang isteri, berjaya lar aku pujuk hb suh belikan sikecik ni basikal baru..

Disebabkan aku perasan busy, hb gi ngan fariez jer utk beli basikal...Dan bwk batrisyia skali utk elakkan dia kaco aku wat keje dan utk test tahap kebesaran basikal yg perlu dibeli...

Pesanan aku:

bang nanti belikan dia basikal yg kayuh kat depan tu


blakang dia ada 2 roda, pastu kaler pink ek..


dari kul 6 ptg terlantak sampai kul 8 dia mencari basikal..Atlast call aku, abg nyer payslip bln nih ada tak?

aku tanya dia kat mana? ada beli basikal tak?


dia kata dia kat senheng tgh survey notebook fariez...huhhuu..aduyai..tu ler dia kalo org lelaki gi shopping..


Kesudahannya kelain pegi nya..

Esoknya gaji, aku ajak hb gi Carrefour Alamanda...Aku terus jer gi tempat basikal budak2..Amik kaler pink harga dalam RM99.90..dah settle..hb bayarkan ...huhuhu...

Ni lar dia basikal nyer...

Dia tak pandai kayuh lagi..Sibbaik lar ada benda hijau tu leh lar letak kaki dia kat situ


Isi minyak dulu..

Bila ptg abis keje..sampai umah jer aku tukar baju then bawak batrisyia jalan2 keliling taman..


Masalahnya timbul bila dah nak balik..Masuk jer kawasan umah dia dah melalak2 tak mau turun..jadi satu keje lak aku nak pujuk dia..dia bukannya faham....dah masuk maghrib nak oi..Dah jom masuk esok main lagi yer...




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...