Thursday, December 15, 2011

Batrisyia kurang kesihatan...

Gara2 gi icity sabtu lepas, sampai ke arini batrisyia still lagi kurang sihat...demam batuk selsema...asalnya aku ingat sebab kitorang balik awal pagi mungkin kena embun pagi...bila fikir balik rasanya sebab masuk rumah ais tuh...semoga anak mak cepat sembuh..amin


lately dia dah banyak bercakap ngan aku..walaupun kekadang perkataan yg dia sebut hanya dia jer yg faham...

situasi 1
batrisyia: mak...nak air nunu
aku pun buatkan susu
batrisyia: butan...butan....nak air....nunu
aku bg dia air dalam gelas...
batrisyia: butan...butan...
tau dia nak apa...air masak yg di isi dalam botol susu...itu lar dia " air nunu"

situasi 2
aku ngan dia gi tesco nilai...beli barang dapur...sambil2 tunggu abah dia cari biskut, aku bawak dia jenjalan kat area sayur2an...takleh ikut bapak dia beli biskut..jap gi penuh troli dgn jajan dia jer...
setiap sayur yg dia jumpa dia akan tanya
mak...mak...apa tu???

aku pun sebut lar setiap sayur tuh...sawi, kobis,carrot..setiap perkataan yg aku sebut dia akan ulang ikut pelat dia ler...sampai kt bhg tomato...

aku: ni tomato
batrisyia: mamato
aku: to...
batrisyia: to
aku: mato
batrisyia: mato
aku: tomato
batrisyia: tomato
settle....

jalan depan sket masih lagi kat bahagian tomato...aku pun amik sebijik tomato tunjuk kat dia..

aku: batrisyia. ni apa
batrisyia: anin (confident giler jawapan dia)

ada dua org kakak tengah pilih tomato senyum2 jer ...wat penat jer aku ajar...ceh

Skang nih aku memang tak berpeluang dah nak tengok tv...citer dia ajer..jgnkan kata nak tukar channel...tgk info tu pun dia marah...adoyai...nak tengok tentang dhia pun tak dapat..kalo nak tgk tv, siap2 tukar channel masa mula2 bukak tv tuh...kalo dia nak tgk " tu ivi" aku ckp jer "finish"...dia merengek gak lar tp aku buat tak reti jer....tp kalo dah bukak citer dia jgn harap lar nak tgk citer lain...hadap jer lar pororo, timmy time, jungle junction, special agent oso, mickey mouse sampai ke malam karang....kata ler dia gi bilik mama dia, kiter tukar channel lain..jap gi dia datang nak tgk citer dia balik...tak bagi kang dia tunjuk perasaan plak....tanak dengar dia menjerit2 ikutkan jer lar...aku pun senang nak wat keje...
dia takder lar duduk jer mengadap tv...kalo kartun tuh melompat dia ikut melompat skali..lagu tuh toksah citer lar...tang mana kartun tuh angkat tangan, angkat kaki sumer hafal..siap ikut dgn gayanya skali...agaknya kat skolah macamana lar bebudak ni kan...ker kat skolah baik sangat bak pijak semut pun tak mati....ntah ler


rambut dia dah panjang sangat...aku tgh berkira2 macam mana nak potong rambut dia nih...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...