Thursday, March 4, 2010

batrisyia setahun 8 bulan

27 Feb lepas genap lar usia batrisyia 1thn 8 bulan...apa yg dia pandai skang yer..
yg aku perasan:
1. dia boleh panggil mak, abah, atuk, mama bila disuruh
2. buat bunyi bila kiter suruh
aku: caner bunyi kambing...
batrsiyia:bekkk
aku: caner bunyi chicken
batrisyia: uk uk
aku: caner bunyi kucing...
batrisyia: senyap...kebil2 pdg aku..
aku : caner bunyi meow...
batrisyia: eeeeyowww...
macam2 istilah plak
3. still boleh baca one until eight dan satu hingga 'papan'
4. kalo nak kejut sesaper mesti panggil abah tak kira lar aku ker abah dia ker...jeles nih...nampak sgt abahnyer kuat tido
5.kalo tanya saper tu..dia ckp abah...abah sajer
6.pandai kiss org dan suka tgk baby
7. dah pandai merajuk..slalu port merajuk dia blakang langsir kat sliding door...sekejap jer..jap gi bila dah lupa dia ok lar balik...
8. pandai menyorok dok diam2 kat blakang langsir..jap gi aku pura2 lar carik dia..dan dgr lar dia gelak2 kat blakang tuh...tp bila aku cakap...batrisyia sini meh...tek...tek...
meluru ajer dia datang...nak kena rasuah dulu...
9.bila kiter cakap bismillahhirrahmanirrahim..dia akan cakap 'aning' ...amin kot...siap dgn gaya baca doa sapu ke muka..
10.kalo nampak abah dia balik...terus jer meluru kat sliding dgn happynya...cam dia sorang jer ada abah
11. suka makan apa sajer yg kitorang makan esp nasi lemak, mee goreng, bihun,kueyteow,nasi beriani..apa2 jer la..yg penting tak pedas...tp still tak mau makan lauk macam ayam daging, ikan ,ayam..
tp dia cukup suka ngan carrot, kcg pjg,jagung...
12.dah pandai tunjuk perasaaan kalo kiter tak bagi sesuatu yg dia nak...dia akan berguling2 kat atas lantai..silap2 leh terhentak kepala...
13.dah boleh meniru perkataan yg simple2 dalam 2 suku kata..kalo kiter sebut yg susah dia akan sebut gak tp ntah apa2...takder iras2 langsung...
14.still suka tgk barney lagi dan upin dan ipin..suka sgt ngan lagu cari jodoh dan kuroneko
15.sgt rajin campak baju kotor dalam bakul baju kotor..dan aku perasan satu ari tu, ada 2 ke 3 helai bj yg aku rasa baru jer basuh...tp tak pakai lagi rasanya...rupa2nya dia amik baju kat sofa yg blom lipat tuh direct jer dia campak dlm bakul baju kotor...aduyai...anak mak..telebih rajin lar pulak...eh..kan dah terbabab dia...

tu jer kot yg aku teringat...apa2pun amat bahagia rasanya bila tgk seorang budak kecik yg muka mcm hb kiter...membesar depan mata..dan setiap ari ada jer kepandaian baru yg dia buat..atuk kt kg tak abis2 cakap cucu dia yg sorang nih (tu jer la sorang pun wat masa nih) sgt bijak...hehehe..tgk la saper mak dia..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...