Monday, May 24, 2010

Play pad batrisyia.....

nampak itu playpad...sila abaikan kedudukan nombor yg lintang pukang itu...ni ntah kali keberapa aku susun balik sebabnya....


dia asik lah wat cenggini...sibbaik dia ceraikan jer kalo di koyaknya....ish...

skang nih mainan yg aku beli utk dia sumer berunsur ilmiah...sebab nak suh cepat pandai....tinggal lagi sebulan nak genap 2 tahun dia dah boleh cakap skit2 perkataan yg boleh difahami maknanya...
susu : nunu
susu badan : tek
abah
mak
atuk
dan macam2 lagi lar...kekadang geli gak ati bila tgk dia membebel sambil bercerita ngan kiter..aku nih angguk jer la..macam paham sgt..layan...

buku kaler dia jgn citer lar..la nih masuk buku yg ke 5 aku beli...takper la singgit setengah jer satu...



setiap ari aku akan suruh dia sebut setiap perkataan dlm gambar nih...
diantara word yg dia sebut tak betul adalah
aiskrim (apa ntah dia sebut)
beyon, tipash,dawun,jag, pen,bash,butu,momot,pin,bolll,zip, jam, meoww..,citat,teyter,tachut,tik,bet,titi, tole..

tak sabar nak borak ngan dia dalam erti kata yg sebenar...
dan dah boleh suap sendiri tanpa bantuan dan tanpa tumpah ke lantai...kalo aku suap tak inginnyer dia makan...yg tak bestnya kalo ada yg jatuh kelantai pun disuap ke mulutnya...tetiba kena babab...heheh


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...