Tuesday, April 27, 2010

1 tahun 10 bulan...

Arini genap lagi usia batrisyia 1 tahun 10 bulan...Apa yg dia dah pandai skang ek...tambah lagi kepandai an dia dlm mengenalasti bhg muka dia spt mata. hidung, mulut, pipi, gigi, rambut, mulut dan telinga...yg lain2 masuh lagi macam biasa...

dia sgt aktif skang ni...masih lagi kuat merajuk dan semakin mencabar tahap kesabaran ku...Apa yg ditegah itu jugak lar yg dia nak usik...skang ni dia dah suka pulak kartun backom ngan shaun the sheep...

Selain tu dia kalo nak susu, dia akan pegi kedapur dan tunjuk bekas tu, pastu cakap' nunu'...memula aku tak pasan lagi pastu hb ckp br aku perasan..apa lar punya mak...aku pun ajar lar dia

aku: susu
anak: nunu
aku: sssss
anak: esh....
aku: su
anak: shu...(ada kemajuan)
aku: susu
anak: nunu...
huh...sama jer...

dah pandai wat muka manja dia....kalo aku ckp..." ala kecik nyer anak mak nih...manja nyer dia"...dan dan tu jugak dia 'melesar-lesar' kat kiter...jadi kalo dia dah tak terkawal..aku wat ler camtu...jap gi dia diam lar sambil wat muka 'eleh'...

Lagi 2 bulan dia nak masuk umur 2 thn...So aku plan nak berentikan dia susu badan...so skang aku dah slow sket bg dia susu badan...supaya menjelang dia 2 thn dah boleh berenti terus...

Dah boleh panggil 'cikgu'...cikgui dia ler citer masa aku amik ptg smalam...balik dari taska elok jer rambut berikat dua....bila sampai umah...dia akan pegang toncet dia tuh 'atit...atit' suh aku bukakkan...kalo hb bukak pakai gunting jer...aku ni syg lak ngan getah tu nak gunting..tarik jer lar pelan2...kalo getah aku ilang leh pakai getah nih...


ni dia tgh leka tgk kartun...aku suh nampak gigi pun dia wat tatau jer..mata melekat kat tv


ni masa kat JB...kedai coklat...dia nak coklat lolipop tu, aku tak bg...tu yg merajuk tuh


bila dah bagi baru ler hepi balik


eksen jer tu..takgerak pun...tak tau mana nak beli token (sibbaik tak tau)


dah besar dah anak dara mak...


kalo kiter marah dia, jap gi dia panggil kiter...'mak'...dgn muka paling kesian ....sayu jer bunyinyer...kesian lar pulak...slagi aku tak menyahut slagi tu lar dia panggil mak.. mak...


dah boleh pakai kan dia skaf rambut nih...tp sekejap jer la...bila teringat jap gi dia cabut ler...mak dia jer melebih2 nak mencantik...anak...hmmm...ada dia kesah...


*Bahasa Negori
Melesar-lesar means menjalar jalar macam kucing
eleh means manja yg amat


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...