Monday, November 11, 2013

Makanan Baby...

Aku lambat sket update makanan si irfan...jadi tak reti nak bg dia makan...tak macam masa batrisyia dulu..mungkin sebab anak ke 2 aku jadi cam konon2 dah expert padehal lupa segala2...
Aku mula kenalkan solid food kat irfan masa dia 8 bulan...lambat kan...nasik plak setahun baru nih...sampai nurse tegur baru aku terfikir pasal apa dia tanak makan bubur dah...hahaha

seblom nih tiap pagi aku akan sediakan bubur bekal utk dia bawak gi taska...sejak dah makan nasik nih aku tak antar dah sebab cikgu dia ada masak...
jadi bila ari cuti aku boleh terlupa nak bg dia makan...tu diantara faktor naper berat dia tak naik2...bg makan roti dan nasik jer...kesian kan...

so bila free aku survey lar jugak resepi sup utk baby setahun...byk gak info tp tular nak sesuaikan dgn lauk sendiri gak...malas plak rasa nak masak 2 jenis sup...skali masak satu family leh makan...

rasa nak start arini...nanti bila dah wat aku share kat sini...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...