Thursday, June 10, 2010

Batrisyia kurang kesihatan...

Masuk arini dah 3 ari batrisyia dok kat umah di kuarantin...
Mulanya ari isnin tuh..balik dari taska aku cam perasan dia asik berak2 dan ada macam bintik2 area tut dia...Aku just letak drapolene jer...lama kelamaan bintik2 tu makin merebak dan aku semakin resah..hb tak sedap ati terus bawak dia gi klinik..memula doc ingatkan kena sakit kaki tangan dan mulut...bila dah check doc kata dia macam kena gatal2 mungkin sebab alergik...

Setahu aku dia takder lak alergik apa2..tak tau lar kot ada apa2 sengat dia ker..aku pun start lar pantangkan dia makan...risau gak nak antar taska..takut berjangkit kat budak lain..pastu takut nanti pengasuh tak dapat nak pay attention lebih2 kat dia...sibbaik lar fariez tgh cuti skang dan dia willing nak jaga batrisyia kat umah..masuk nih dah 3 ari batrisyia duk umah dan makan masakan mama dia..heheh..sibbaik fariez pandai masak..kalo tak mau aku bgn kul 3 pagi utk siapkan makan diorang...

skang nih gatal2 tuh dah tumbuh kat area mulut dan tangan dia..tapi satu ke dua biji jer la..lepas sapu krim yg doc bagi tuh, pantang makan dan makan ubat ikut aturan, Alhamdulillah dah nampak pengurangannya...ujung minggu nih aku balik kg so kena jaga2 gak lar, takleh bagi dia main kotor..pampers nak kena slalu cek...kesian gak tgk dia bila nak tido kadang2 tu tergaru2..

Aku rasa dalam 2 ke 3 ari lagi InsyaAllah dia leh sembuh..Aku tak tau lar dia berjangkit dari saper..atau memang dia yg mulanya...sebab bila aku call taska bgtau batrisyia cuti sampai ujung minggu nih sebab gatal2 tu, pengasuh dia ckp pagi tu ada gak baby kena macam tu..Alahai mintak2 lar takder lagi kes macam nih kat taska tuh..takut gak kan..kang anak kiter dah elok kena plak balik nanti...


ini gambar 3 ari seblom dia kena gatal2 tu..Aku asik lupa jer nak snap gambar dia...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...