Friday, January 29, 2010

1 tahun 7 bulan

Pada 27 jan 2010 genap lar usia batrisyia 1thn 7 bulan...

Sejak akhir2 nih dlm kul 6.15pg dia mesti terjaga (mungkin sebab suara aku yg kedengaran jelas mengejut hb)..

Apa kepandaian dia skang adalah mengejut abahnya bangun pagi..

Kalo kiter suruh dia kejut abah, dia akan gi kat hb sambil panggil..Abah!!Abah!! siap tepuk 2 lagi..

Jap gi aku akan kata, 'Batrisyia tak cium abah caner abah nak bgn'..Jap gi dia akan cium lar..abah nyer pun bangun ler dgn jayanya...Ada gak pembantu dipagi hari dikala amat perasan sibuk..utk mengelakkan dia ganggu aku pepagi buta nih..Aku akan bukakkan tv citer katun ch 613 atau Indahnya iman ch 106..dia leka lar tgk tv..

jap gi dah kul 6.25 pagi aku akan bukak ch 613 citer Boowa n Kwala then sambung citer barney kul 6.30 sampai lar kul 7.00..then aku dah kena gerak gi keje..
Batrisyia sgt sukakan barney sampai aku belikan patung barney dan bantal peluk barney utk dia..Costum barney jer aku tak beli lagi..




Ni ler aktiviti dia setiap pagi..tgk kartun barney

Syg barney

patung barney aku kirim kat kawan beli kt padang besar..


Ni bantal peluk barney hb belikan
Lagu favourite dia yg lagu tema tuh ngan lagu i love u
kalo lagu nih kuar dia akan peluk dua2 barney sambil nari2..Seronok jer tgk..sampai cikgu taska dia pun notice yg dia suka barney..

Ni ler lirik lagu kesukaan dia..
BARNEY THEME SONG
Barney is a dinosaur from our imagination
And when he's talk he's what we call a dinosaur sensation
Barney's friends are big and small
they come from lots of places
after school they meet to play
and sing with happy faces
Barneys shows us lots of things
Like how to play pretend
ABC's, and 123's
And how to be a friend
Barney comes to play with us
Whenever we may need him
Barney can be your friend too
If you just make-believe him!
I love you Lyrics :
I love you
You love me
We're a happy family
With a great big hug
And a kiss from me to you
Won't you say you love me too?
I love you
You love me
We're best friends
Like friends should be
With a great big hug
And a kiss from me to you
Won't you say you love me too?

Lagi satu perangai terbaru dia, dia dah pandai merajuk..kalo kiter marah dia, dia akan merangkak atau jalan perlahan2 gi jauh..kalo marah dia skali lagi, baru dia akan nangis..So aku biar jer la dia merajuk..Cthnya mcm aku tgh lipat kain..yg berterabur tu dia tak usik..yg dah siap lipat tu dia tarik..Agaknya dia nak tgk 'effect apa jadi pada mak bila aku usik benda nih'..Dan akibatnya aku akan marah dia dan ada lar modal dia nak menangis jap gi..
Pastu dia dah pandai mengamuk..yer la dia tak pandai ckp lagi, kalo kiter salah teka apa yg dia nak dia akan hempas2 kan bdn dia..So apa yg aku akan buat, aku letak dia elok2 kat atas lantai sebab lagi kuat kiter pegang dia lagi kuat ler dia melonjak2.. aku takut sgt kalo tgh melonjak2 tu kepala dia terhantuk kuat kat lantai...Bila dah letak atas lantai baru ler aku fikir betul2 apa yg dia nak sebenarnya..Cukup sensitif skang nih..
Aduan cikgu taska dia, batrisyia cepat menangis sejak akhir2 ni..cikgu dia marah kat kawan dia (kebetulan lak nama batrisyia), dia yg nangis lebih2..mcm dia sorang jer nama batrisyia...
Yg terbaru skali mlm td baru dapat perangai nih..Di gegarnyer aku nyer tempat letak pinggan..Bila bunyi kaca pinggan mangkuk tu kedengaran, suka ler dia..then tambah lak dgn suara aku..Batrisyia!!!!!nak kena babab nih....lagi kuat di gegar nyer..Aduyai anakanda ku...Amat teruji tahap kesabaran bonda mu ini

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...