Friday, January 29, 2010

panggilan anak pada ibu bapa

Sejak aku pregnant lagi aku dah bincang ngan hb, nak suh anak panggil dia apa dan aku apa..

Mak abah (aku dan hb pun panggil parent mcm nih)
ibu ayah (nampak cam solehah jer)
mummy daddy (nampak cam educated)
mama papa (takleh panggil 'mama' sebab belah hb 'mama' tu panggilan utk pakcik)
umi walid (cam ada aura syurga)
bonda ayahanda (cam zaman dulu lak)
ma pa (simple sgt)
mmmmm....ni pandangan aku jer

so...

Disebabkan aku panggil mak dan abah dan begitu juga hb.So aku pun decide utk pilih

MAK dan ABAH..

Masa dalam pantang ada lar suara kedengaran yg panggilan tu mcm kekampungan jer..Aku pun tak kesah..then bila anak aku dah masuk 3 ker 4 bulan aku nak tukar suh dia panggil mummy...hb still nak pakai abah

tp bila aku nak dodoi kan dia ker ckp dgn dia, mesti tersebut mak gak...huhuhu..tak leh lar..

tp yg peliknya bila speaking ngan dia automatik lak tertukar ke mummy...huhuhu..

So batrisyia, dlm bahasa melayu panggil mak, bila speaking panggil mummy tau...woha

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...